Ověření věku kupujícího před odesláním objednávky

Více info zde close

OD BITEVNÍHO POLE PO JAPONSKÝ HIGH TECH

OD BITEVNÍHO POLE PO JAPONSKÝ HIGH TECH

Předpokládá se, že nejstarší společnost vyrábějící svinovací papír vznikla ve Španělsku kolem roku 1703 pod názvem Pay-Pay. Ještě dříve narazil muž jménem Alexandro Rizlette de Cramptone Lacroix na papírky, které s sebou nosili vracející se francouzští vojáci, kteří bojovali ve Španělsku. V následujících letech vznikla řada konkurenčních firem, které vyráběly a prodávaly vlastní papírky na balení. Zatímco Smoking papers je nadnárodní značka, existuje mnoho dalších regionálních výrobců rolovacích papírků, které znají lidé ve svých zemích. Dnes papírky najdeme v mainstreamové popkultuře, alternativních komunitách i v oblasti vývoje high-tech.

Rozvoj praktických brožurek

V 90. letech a na počátku nového tisíciletí tomu bylo do značné míry jinak, protože brožurky na balení papírků byly ještě v plenkách. Obvykle jste si pro ně museli zajít na benzinovou stanici nebo do samoobsluhy, ale co bylo nejhorší, byla zde malá nebo žádná variabilita. Nicméně díky vynálezu rolovacího papíru, jehož počátky sahají až do roku 1500, bylo vidět, jak daleko se brožurky na rolovací papír dostaly. Rolovací papírky byly určeny k balení vlastních cigaret, což znamenalo, že papír uvnitř byl silnější a nebyl určen k zachování chuti jemných bylinek. Těžištěm těchto raných brožur pro rolování papírku bylo, aby se rolovaný papír podobal cigaretovému papíru a byl tak známý kuřákům tabáku.

Vylepšený zážitek

To znamenalo, že značky jako EZ Wider a Zig Zag byly všude v maloobchodních prodejnách, ačkoli kvalita papíru často nezanechávala uspokojivou chuť ani neumožňovala vyniknout chuti bylinek.  Naštěstí se v této době objevilo mnoho značek jako Raw a Shine, které začaly používat ultrajemný papír z Francie a Španělska. Tyto značky začaly poskytovat opravdový zážitek z kouření, protože byly pomalu hořící, bez přísad a s ultratenkým rolovacím papírem. Tyto nové brožury skutečně šité na míru bylinkám také odstartovaly trend umisťování dalších úprav na brožuru kromě pouhého vlastního označení. To zahrnovalo filtry hroty, magnetické uzávěry, přidání vlastních vzorů na vnitřní stranu a následně výrobu krabiček pro jejich vystavení. Tyto výstavní boxy jsou nyní na viditelném místě ve všech výdejních a prodejních místech, takže je kuřáci snadno najdou. S tím, jak se zvýšila kvalita vlastních brožur na rolování, se zvýšil i zážitek z kouření a trendem je nepochybně to, že spotřebitelé hledají snadné použití s vylepšeným zážitkem.

Arabská guma

Není jasné, kdo přišel první, ale rolující papírky byly s největší pravděpodobností vyrobeny ve Španělsku nebo Francii, protože právě tam se objevila vlna podnikatelů, kteří si uvědomili její potenciál. V 60. letech 19. století se ve mlýně Mauduit v Quimperele ve Francii začaly vyrábět vysoce kvalitní ultrajemné rolovací papírky.  Brzy poté, v roce 1660, se Pierru Lacroixovi, šéfovi firmy Lacroix, podařilo vytvořit první slavnou značku papírků na rolování na trhu, Rizla. Zajímavé je, že v roce 1532 vyměnil rolovací papírky za láhev šampaňského a právě díky tomu si Pierre Lacroix všiml hodnoty, kterou rolovací papírky mají. Cestou se společnost nakonec exponenciálně rozrostla, měla vazby na Napoleona (za výrobu papírků na balení pro jeho vojáky) a za to, že jako jedna z prvních začala v roce 1942 používat přírodní gumu, jako je akáciová guma, která při rolování papírky utěsňuje. V dnešní moderní době je to  považováno za standard všech rolovacích papírků pro snadné rolování a proto, aby nikdy neovlivňovala chuť kuřiva. V tomto období bylo zjištěno, že papír, který má menší pórovitost (tím, že se zvýšila rafinovaná vazba vláken a vlákna byla pevně navinuta, se zase omezil vzduch, který jím prochází), by hořel mnohem pomaleji a hladčeji než ostatní rolovací papírky na trhu. Je také častým omylem spotřebitelů, že bílý papír je rýžový papír, zatímco ve skutečnosti jsou vyrobeny z dřevěného lněného papíru, takže jsou přírodní a nejsou bělené. Zpočátku bylo v bílém papíru mnoho přísad, nicméně s rozvojem průmyslu výroby rolovacího papíru se rafinovaný bílý papír stal čistou, nebělenou variantou rolovacího papíru bez přísad.

Prudký rozvoj

Zatímco v Evropě Rizla do značné míry dominovala, na celém trhu si svou pevnou pozici udržet nedokázala. Dokonce i v domovské Francii jí začaly konkurovat společnosti JOB a OCB, které viděly, jakého úspěchu Rizla dosahuje, a začaly samy vyrábět prvotřídní rolovací papírky. Společnosti jako JOB také začaly používat kreativní reklamu prostřednictvím uměleckých plakátů, aby dodaly své značce identitu. V roce 1700 začala Francie cítit silnou konkurenci Španělska jako dodavatele papírků na ruční válcování. Společnost Pay-Pay ze španělského Alcoy začala vyrábět své svinovací papírky v roce 1703 a dodnes je považována za jednu z nejstarších fungujících továren na svinovací papíry. Bambu, jedna z nejznámějších značek, začala vyrábět papír na rolování v roce 1764 ze Španělska.  Od té doby začaly země jako Kanada, Turecko a dokonce i Čína vyrábět vlastní papír na rolování. S novými zeměmi, které vyráběly vlastní rolující papír, se na trhu zvýšila také rozmanitost tloušťky a typů rolujícího papíru. Tloušťka papíru byla vlastnost, kterou značky jako Rizla vylepšily tím, že jejich ultratenký papír mohl produkovat méně popela a poskytovat lepší zážitek z kouření. Tato tloušťka papíru však není univerzální a liší se v závislosti na zemi původu, protože země jako Čína a Turecko si ponechaly silnější papíry ve prospěch ultrajemných francouzských, což je činí méně ideálními pro prémiové kuřivo.

Popkultura

Francouzské a španělské značkové papírky jsou navíc často opatřeny vodoznakem (tenkými čarami na papíře), který jim dodává výrazný estetický vzhled, aby se zabránilo padělatelům. Díky rafinovanému způsobu výroby jsou francouzské a španělské papíry obecně nejkvalitnějšími papírky, protože jejich snížená pórovitost (proudění vzduchu v papíru) z nich stále činí, ve srovnání s protějšky, nejpomaleji hořící papír na rolování. S tím, jak začalo vznikat stále více značek a byly vyráběny nové stroje na automatizovanou výrobu papírků na rolování, začala se cena jednotlivých papírků postupně snižovat, aby byly cenově dostupnější. Ačkoli všechny tyto značky byly vyrobeny pro tabák, začaly se používat i pro konzumaci zelených bylinek a staly se ikonickým symbolem této kultury. Ve Spojených státech se také začaly objevovat vlastní značky, když se na trh dostala značka E-Z Wider určená speciálně pro marihuanu. V popkultuře začaly rolující papírky jako Bambu pronikat na mainstreamový trh díky filmům jako Cheech and Chong's Up In Smoke. Tím to ale neskončilo, protože brožury s rolovacími papírky začaly ovlivňovat i nastupující žánry, jako je hip hop, a to prostřednictvím různých zmínek o rolovacích papírcích od umělců, jako je Notorious B.I.G., v jejich verších. Například v kultovní skladbě "Juicy", kde Notorious rapuje: "Smokin' weed in Bambú, sippin' on Private Stock", což je narážka na rolovací papírky Bambu.

Destigmatizace

Díky těmto a mnoha dalším popkulturním odkazům (vzpomeňte na Snoop Dogga a Dr. Dre) se brožurky na rolování staly všudypřítomnými při kouření bylin, což je mezi mládeží ještě více zpopularizovalo. Pokud si nyní někdy pustíte seriál nebo se podíváte na film, obvykle se objeví komický moment, kdy si postava ubalí cigaretu. Tento snížený stigmatismus vůči rolování a kouření bylin obecně je už dávno na místě. V moderní době se na trhu začaly objevovat nové značky jako Raw a Elements v čele s Joshem Kesselmanem, které mají modernější vzhled. Tyto značky měly modernější vzhled a jejich marketingové sdělení vypadalo jako "přirozenější" varianta ve srovnání s tabákovými papírky na rolování.

Konzistence značky

Vycházel ze zkušeností, které měl v minulosti ve Španělsku, a vydal se tam vyrábět své papírky. Ukázalo se, jak je důležité mít konzistentní značku v celé šíři, protože Kesselman dokázal ovládnout regál maloobchodního prostoru se svými identifikovatelnými brožurkami papírků na rolování. Kesselman také uvedl do hlavního proudu ochucené papírky Juicy Jays. Pokud nyní zajdete do jakéhokoli obchodu s kuřáckými potřebami nebo hlavami, určitě najdete ve Spojených státech celou sekci jeho rolovacích papírků. S uvolněním restrikcí týkajících se marihuany v celých Spojených státech se brožurky na rolování papírků ocitly ve výjimečném postavení, protože zatímco spotřeba tabáku dramaticky klesla, spotřeba marihuany se jen zvýšila. Maloobchodní prostory zjistily, že je nesmírně výhodné umístit balíček vlastních brožurek na rolování papíru do přední části svého pokladního prostoru, a publikum ve Spojených státech je důsledně skupovalo. Ačkoli se trh chytal pomalu, došlo nyní ke zvýšené konkurenci značek vedených Kesselmanem, protože noví influenceři se snaží přijít s kreativními způsoby, jak své booklety oproti generickým značkám ozvláštnit.
Vzhledem k tomu, že stále větší společnosti si uvědomují výnosnost kuřáckých doplňků, zesílená konkurence pomalu vyřadila z trhu konečně i tabákové rolující papírky. Mnoho společností nyní také využívá údaje z výzkumů speciálně pro uživatele bylin, aniž by je ovlivňoval předchozí tabákový průmysl, což zase způsobilo, že výrobky speciálně pro byliny, dominují.

Nové technologie

V posledních 5-7 letech jsme však byli svědky vlny nových značek, které trh s brožurami posunuly dále. Nyní mají plně reliéfní booklety z rolovacího papíru, s technologií Spot UV, měkké na dotek, a dokonce mohou být dodávány s perforovanými vlastními filtračními koncovkami. Některé booklety dokonce přidávají magnetický kryt, díky němu je mnohem snazší booklety zavřít, což jim dodává ještě elegantnější vzhled. Ke knížečkám můžete dokonce přidat krabičku s filtračními hroty a mít filtr pro spotřebitele již srolovaný, což trh ukázal, že dávat zásoby připravené ke kouření bylo nejoblíbenější. Některé značky se také snažily vyrábět různé druhy papírků, od potištěných papírků na rolování (s různými barvami na nich) přes zlaté papírky Shine, tupé papírky s konopným zábale m až po pokusy o výrobu papírků napuštěných terpeny. I když se některé z nich staly trefou do černého a některé se nepovedly, je to symbol toho, co se v oblasti papírků na rolování chystá, protože se objevují nové stroje, které umožňují vyrábět tyto typy papírků v masovém měřítku. Inovovány budou nejspíš brzy i výstavní krabičky, do kterých se v současnosti broky vkládají, protože stejný vzhled se spotřebitelům omrzel a v maloobchodě a na stránkách e-shopů se objevily nové způsoby nákupu vašich broků, kdy lidé rádi balí rolující papírky do předplatitelských krabiček nebo je spojují s uncemi květin v lékárně. Některé společnosti dokonce uvažovaly o tisku účtenek na rolovací papír speciálním inkoustem, aby zákazníci mohli účtenku použít ke kouření! Každý rok přicházejí na trh noví kuřáci, a tak není pochyb o tom, že brožurky s rolovacím papírem budou i nadále konkurovat skleněným dýmkám jako hlavnímu způsobu, jakým lidé konzumují bylinky. Jsme zvědaví, které značky nakonec přežijí sílící trendy, nebo zda v závodě o pozici nejlepší značky rolovacího papíru pro kouření bylinek zvítězí nějaký zatím neviditelný černý kůň. Jisté je, že do závodu se jich nyní zapojilo mnoho, protože je tak výnosný jako nikdy předtím. Dokud bude mít kvalita, kterou najdete v každém maloobchodě, vzestupnou tendenci, podporujeme veškerou konkurenci a upozorňujeme na všechny, kteří chtějí posouvat hranice!

Papírky Smoking na závěr

Společnost Miquel y Costas, která stojí za značkou Smoking, má více než 125letou historii a zkušenosti a nabízí jeden z největších sortimentů papíru a příslušenství na trhu. Počátky značky sahají až do počátku 20. století do města Capellades (Barcelona), kde rodina Miquelů začala ručně vyrábět papír. V roce 1924 si rodina zaregistrovala značku Smoking, která měla od svého vzniku kosmopolitní, mezinárodní vizi s mimořádným kulturním zájmem. Tento charakter se jasně projevil již v době jejího vzniku. Od té doby se společnost Smoking věnuje neustálému výzkumu a inovacím. Díky tomu nabízí široké spektrum papírů a doplňků, které umožňují pokrýt všechny druhy vkusu a potřeb a umožňují každému spotřebiteli, aby jeho výběr byl skutečným vyjádřením jedinečnosti.

Historie společnosti Smoking

Rodina Miquelů začíná vyrábět papír tradičním způsobem v katalánském městě Capellades.

1868-1874
Bratři Lorenzo a Antonio Miquel y Costas začínají vyrábět cigaretový papír.
kuřácký papír el pino

1879-1880
Vzniká "El Pino": Předchůdce značky Smoking, čímž vzniká obchodní projekt

1895
Bratři Lorenzo a Antonio Miquelové zakládají společnost "Miquel y Costas Hnos".

1914
Pod značkou "El Pino" jsou vyrobeny první sešitky cigaretového papíru. Společnost dělá skok vpřed v moderní výrobě papíru.

1922-1926
Kouřový papír je registrován jako ochranná známka: Malý červený sešitek Smoking rice se stává ikonou pro několik generací.

1929
Smoking získává na mezinárodní výstavě v Barceloně ocenění "Grand Prix", které je uznáním kvality a inovace výrobku

1931-1936
Smoking znásobuje výrobu o 5. Značka Smoking je považována za jednu z nejoblíbenějších značek a lídra na španělském trhu.

1939-1969
Značka Smoking, lídr na španělském trhu, se stává synonymem pro papír na ruličkování.

70. léta - 80. léta
Prodej kuřáckého papíru roste. Díky vývozu brožur do Spojených států zažívá značka velký růst.

90's
Zahájení prodeje kuřáckého papíru Deluxe. Ultratenký cigaretový papír slaví mezinárodní úspěch

21´s
Uvedení řad Smoking Brown a Organic na trh. Smoking inovuje a více než kdy jindy se zaměřuje na ochranu životního prostředí a udržitelnost.


Photo: shutterstock

zpět na výpis
Doprava zdarma
Při nákupou nad 500 Kč

Doprava zdarma
Při nákupou nad 500 Kč

Rychlé dodání
Do druhého dne

Rychlé dodání
Do druhého dne

Věrnostní program
Dárky a nákupy za body

Věrnostní program
Dárky a nákupy za body

Výhody pro registrované
Přednostní prodej a akce

Výhody pro registrované
Přednostní prodej a akce